Wednesday, July 29, 2009

芙中义卖会

中学毕业以后,我每年总会抽空到母校去走走。趁着这次母校义卖会,身为校友的我当然回去为母校打气,也顺道凑凑热闹。

义卖会当天,我早上7点就起床了。正当我要出门时,天不作美,竟然下起了绵绵细雨。由于约了老友在义卖会上聚一聚,所以我也没管那么多了。



今年的义卖会主题--《〈回家,真好〉〉
很有FEEL一下




说真的,自己参与过这么多届的 校庆义卖,再加上下雨的因素,我基本上对这次的义卖没有抱有太大的期望。可是当我到达了义卖会现场后,我的心情开始激动了起来。

激动的是我看到了商家、小贩、师长、学第学妹们为了支持芙中,不畏下雨,不持劳苦的在义卖筹款。更激动的是我看到了许多家长,社会人士,冒雨到现场,以行动来支持独中。在这经济不景气的当儿,谈到华教独中,大家还是义不容辞,实属难得。



现场有2万人潮



现场有超过50种的美食




当然,这次义卖会最高兴的事,莫过于可以和老同学以及老师们重逢。大家在离别后的几年里都过的不错。


永远的好朋友




一日为师,终身为师


义卖会虽然结束了,可是为母校筹款的活动还会陆续来临。希望大家可以继续支持芙中,好让母校可以筹的足够的款项,以重建被白蚂蚁侵蚀的建筑物。
也祝福我的旧同学和师长们身体健康。

13 comments:

vegechoy said...

waw!! got new post!
is ur ''mother school'' again~ so fun!

Teck Chee said...

haha..yeah..
i love my "mother school" ma..
this time is good news bout my mother school.. XD

Vincent said...

not close down due to h1n1 liao meh ?

Teck Chee said...

VHV,
reopen liao lo..haha..
just close for 1 week. XD

RJC said...

I want to go back too!!!

Teck Chee said...

ah leh,
remember come bec on 100th anniversary le..we book 5 tables for our class..haha..

ttw said...

hey teck!!
really leh.. 100th anniversary dinner i want to attend.

ttw said...
This comment has been removed by the author.
Teck Chee said...

wei,

haha..sure count u in de..i starting to gather ppl now dy..so that everyone can prepare earlier.. XD

Kai Liang said...

你的母校真好~还记得校友的存在

cheok said...

100th anniversary?when?so good to see you guys gathered in school.teck,nice blog u having.keep it up.

Teck Chee said...

kailiang,

haha..our alumni very support our school de..sure we will be remembered..wakaka ^^

Teck Chee said...

cheok,

yaeh..100th anniversary waiting for us..lets go together XD